Global Knowledge: een nieuwe manier van leren

geplaatst in: Alle Blogs | 0

Er is een nieuw fenomeen dat langzaam maar zeker het reguliere onderwijs binnenkomt. Het staat bekend onder de noemer “flipping the classroom”. Het idee van een flipped classroom is dat je zelf de feitelijke studie/consumptie van informatie doet via online instructievideo’s. De verwerking van de kennis, die normaal in de vorm van huiswerk of in de praktijk moet worden gedaan, vindt juist in de klas plaats.

De flipped classroom combineert de voordelen van klassikale training met de voordelen van zelfstudietraining. Hierdoor leer je op een efficiëntere manier die gebaseerd is op het vereenvoudigde BLOOM-leertaxonomiemodel.

 

Leermodel, gebaseerd op de taxonomie van Bloom

 

Kennis opdoen over dingen is het basisniveau van leren. Dit gaat over informatie die op verschillende manieren wordt verstrekt. Als student doe je niets met deze informatie. Het wordt gewoon opgenomen en in een relevante context geplaatst.

Zodra een student het vaardigheidsniveau bereikt, is hij in staat om de geleerde informatie in voorbeeldsituaties te gebruiken en in oefeningen correcte antwoorden te geven. In IT-trainingen praten we vaak over hands-on vaardigheden.

Het bovenste niveau van het model gaat over wat studenten kunnen doen met de geleerde lessen. Kennis en vaardigheden moeten worden gebruikt om nieuwe oplossingen te vinden in nieuwe situaties. Dat is het innovatieniveau. Veel hiervan gaat over de ervaring die mensen hebben na een lange tijd in het veld te hebben gewerkt.

Werkgevers en professionals zijn altijd op zoek naar de meest efficiënte trainingsoplossing waar ze het hoogste niveau van vaardigheden kunnen bereiken. Onze nieuwe manier van leren biedt de mogelijkheid om het meeste te halen uit de opleidingservaring van een student.

Global Knowledge New Learning

Om te helpen zo efficiënt mogelijk te leren, introduceren we Global Knowledge New Learning! Anders dan alleen een gecombineerde trainingsoplossing brengt Global Knowledge New Learning deelnemers naar het hoogste niveau van vaardigheden. Door samen te werken in de afsluitende workshop kun je dingen leren en ervaren die je normaal alleen kunt leren en ervaren in de dagelijkse praktijk na een cursus te hebben voltooid.

De Global Knowledge New Learning-training bestaat uit de volgende componenten.

  • Kick-off
  • Microsoft On Demand-training
  • Coaching via yammer, telefoon, chat en e-mail
  • Samenwerkingsmogelijkheden
  • Tweedaagse workshop

Optioneel is een 1-daagse examentraining ter voorbereiding van een examen waarvoor de training de voorbereiding kan zijn.

Kick-off

De kick-off van de training bestaat uit een introductiedag waarbij deelnemers kennis maken met de inhoud en de flow van de cursus. Er wordt duidelijkheid gegeven over welke activiteiten er van de deelnemer worden verwacht en wanneer en welke middelen tijdens de cursus worden geboden. De duur van deze kick-off is slechts een halve dag. De andere helft wordt gebruikt om de Microsoft On Demand-training te starten en kennis te maken met de ondersteunende hulpmiddelen.

Microsoft On Demand-training

Een belangrijk element van de training is het Microsoft On Demand (MOD) cursusmateriaal. Dit materiaal is gedurende 90 dagen 24/7 toegankelijk via het Global Knowledge Learning Platform. Een MOD training is consistent en gebaseerd op de traditionele klassikale training. Het bevat High Quality video's met een docent. Elke module heeft kennisvragen om te controleren of de inhoud begrepen is. De MOD training moet binnen drie weken worden afgerond om klaar te zijn voor de afsluitende workshop waarbij er op de opgedane kennis en vaardigheden wordt gerekend. De MOD heeft ongeveer 20 uur aan video-inhoud. Samen met de hands-on oefeningen duurt de MOD training ongeveer 35 uur om te voltooien.

Coaching

Inhoudelijke vragen met betrekking tot de cursus kunnen worden gesteld via de chat module in het Global Knowledge Digital Learning Platform. Daarnaast helpen coaches om de vooraf gestelde mijlpalen te bereiken. Ze zorgen er ook voor dat de flow van de training wordt gevolgd en dat er vooruitgang wordt geboekt. Ze helpen deelnemers klaar te stomen voor de tweedaagse workshop.

Samenwerken

Zodra de training begint, kunnen ideeën en knelpunten gedeeld worden in het samenwerkingsplatform. Dit zorgt ervoor dat de juiste kennis en vaardigheden worden opgebouwd om deel te nemen aan de workshops in de laatste fase van de cursus. Beschouw het als het “koffieautomatengesprek” dat zich in een normale kantoorsituatie met collega’s of medecursisten kan afspelen. Dit klinkt onbelangrijk, maar het gaat allemaal om het delen van ideeën en ervaringen!

Tweedaagse workshop

Het hoge rendement van deze training wordt behaald door het doen van de tweedaagse workshop aan het einde van de vierweekse trainingsperiode. Implementeer en innoveer met behulp van de vaardigheden die tijdens de zelfstudie zijn opgedaan. Op basis van cases die door ervaren docenten zijn gemaakt, wordt in een kleine groep gewerkt naar een oplossing. Er wordt een plan voor uitvoering opgesteld en dit plan wordt aan de rest van de deelnemers worden gepresenteerd. Vervolgens, wanneer mogelijke problemen zijn behandeld, doet ieder zijn deel van de klus om dingen voor elkaar te krijgen. Tijdens de workshop is de docent altijd beschikbaar om iedereen te ondersteunen bij hun specifieke taken. Wanneer elke groep hun case heeft voltooid, wordt er geëvalueerd en worden de “lessons learned” doorgenomen.

De eerste cursus die in GKNL formaat te volgen is is de Office 365 cursus M20347-B, Enabling & Managing Office 365 New Learning.

 

Laat een reactie achter