Zeven argumenten waarmee jij je medewerker over de streep trekt: om deze redenen moet jij trainen

geplaatst in: Alle Blogs, Soft Skills | 0

‘Naar een training? Ik kijk wel een video op YouTube als ik iets wil leren.’ Steeds meer IT’ers spijkeren zichzelf bij via bijvoorbeeld tutorials op YouTube of MOOCs – meer dan 65 procent van de nieuwe ontwikkelaars heeft zichzelf leren programmeren, blijkt uit onderzoek van The Next Web.

Maar het plezier van die kennis blijkt vaak van korte duur: 62 procent van de leidinggevenden ziet dat een gebrek aan kennis stress bij hun werknemers veroorzaakt. Niet alle nieuwe ontwikkelingen kun je jezelf tenslotte aanleren – en wat dacht je van de drogere theoretische kennis? Meer dan 70 procent van de leidinggevenden klaagt over een ware kenniskloof in hun organisatie.

Vind jij het als manager moeilijk om bijvoorbeeld je ontwikkelaars te motiveren tot het volgen van een cursus? Global Knowledge helpt je graag – we hebben zeven argumenten op een rij gezet waarmee jij die eigenwijze medewerkers overtuigt.

1- De kwaliteit van je werk verbetert na het volgen van een cursus

Uit onderzoek van Global Knowledge blijkt dat 94 procent van de cursisten zegt dat de kwaliteit van hun werk is verbeterd na het volgen van een training. Als het afgeleverde werk van hogere kwaliteit is, stijgt de klanttevredenheid en daarmee versterkt niet alleen de medewerker, maar ook de organisatie haar positie.

2- Tijdens een training wissel je informatie uit met vakgenoten

Een belangrijke reden om een training te volgen is het contact met anderen uit het werkveld van je medewerker. Je leert niet alleen in de klas – maar ook van elkaar. In plaats van een eenzijdige sessie, waarbij je alleen een webinar of MOOC kijkt kan hij de informatie meteen uitwisselen met vakgenoten. Wie weet hebben zij tips waar hij nog nooit aan had gedacht.

3- Trainen levert een hoger salaris op

Door een toename in kennis wordt de werknemer waardevoller voor je organisatie. Wie van meer waarde wordt, wordt vaak beloond. Uit het IT Skills & Salary Report van Global Knowledge blijkt dat gecertificeerde IT’ers 22 procent meer verdienen op jaarbasis dan niet-gecertificeerde IT’ers.

4- Een training zorgt voor meer plezier in je werk

Een training zorgt altijd voor meer kennis, waardoor je werknemer zijn collega’s beter kan helpen. En dat levert waardering op – waardoor je werknemer meer plezier heeft in zijn werk. Ook kan hij door meer kennis efficiënter zijn werk doen – wat meer tijd overlaat voor andere dingen waar hij plezier uit haalt.

5- Medewerkers worden minder snel vervangen

In een organisatie waar een kenniskloof bestaat worden medewerkers snel vervangen door andere medewerkers met relevantere kennis. Maar als je huidige medewerker een training volgt haalt hij zelf de kennis in huis, en hoeft dit niet. Dat is beter voor de organisatie, maar ook voor de medewerker.

6- Het is een goede secundaire arbeidsvoorwaarde

Bij het aannemen van een nieuwe medewerker is het noemen van opleidingsmogelijkheden heel belangrijk. Zo krijgt de medewerker het gevoel zich te kunnen ontwikkelen binnen het bedrijf.

7- Voor iedereen is er een passende trainingsvorm

Als je medewerker tijd als argument opwerpt om geen training te volgen, is er altijd de mogelijkheid om aan te schuiven bij een virtuele training. Liever een beetje van allebei? Global Knowledge biedt ook blended leren aan, waarbij je aanschuift in een klaslokaal en de rest van de training thuis volgt. Al onze trainingsvormen bekijk je hier.

Twijfel je na het lezen van dit artikel nog of je je medewerker wel over de streep krijgt? Bekijk onze training Beïnvloeden en Overtuigen eens, waarin je resultaten leert bereiken via andere mensen. Na afloop van deze training weet je precies in welke situatie je welke tactiek in kunt zetten. Wat je trainingsbehoefte ook is, we denken graag met je mee.

Laat een reactie achter