Wie afwacht blijft achter – en nog zeven redenen waarmee jij je manager overtuigt van het belang van training

geplaatst in: Alle Blogs, Soft Skills | 0
Beeld: Unsplash

Uit onderzoek van Global Knowledge blijkt dat meer dan 70 procent van de leidinggevenden vindt dat er sprake is van een gebrek aan kennis binnen hun organisatie. Maar je manager overhalen om die gewenste training te volgen is lang zo gemakkelijk nog niet.

Vaak zijn er allerlei bezwaren: er is geen budget, je bent nodig op kantoor, je kan alle kennis Googelen als je het nodig hebt. Of je denkt dat als je de vaardigheden niet hebt om je werk goed uit te voeren, dat je dan ook niet geschikt bent voor dat werk.

Zulke argumenten kunnen behoorlijk demotiverend werken. Het ligt dan ook voor de hand om te denken: laat maar zitten. Maar daarmee verdwijnt de kenniskloof niet.

Er gloort hoop aan de horizon: 40 procent van de leidinggevenden wijt een kenniskloof aan een gebrek aan training. Daar kan Global Knowledge je bij helpen. Omdat wij begrijpen dat overhalen een uitdaging kan zijn, bieden we zeven argumenten waarmee jij je manager overtuigt van het belang van training.

1- De toekomst van de organisatie staat op het spel

Medewerkers die zich niet ontwikkelen, missen kansen voor de organisatie. Gemiste kansen tasten de concurrentiepositie van het bedrijf aan en daardoor staat de toekomst van de organisatie op het spel. Het is dus heel belangrijk om je als medewerker continue te ontwikkelen.

2- Klanten willen mensen met up-to-date kennis

Als klanten achterblijven door het gebrek aan kennis binnen jouw organisatie, raak je ze kwijt. Klanten willen graag medewerkers met up-to-date kennis, zodat ze zeker weten dat ze op alle fronten bijblijven en voorop blijven lopen.

3- Je productiviteit gaat ervan omhoog

IT’ers die training volgden bij Global Knowledge besparen gemiddeld 3.04 uur per week aan werktijd. De toename in productiviteit betaalt de tijd die je als werknemer kwijt was aan het volgen van een opleiding altijd terug.

4- Leren hoeft niet in het klaslokaal

Als je manager zich zorgen maakt over je afwezigheid tijdens het volgen een training, dan kun je hem geruststellen: leren hoeft niet klassikaal. Bij Global Knowledge kun je een training ook op afstand volgen. Als er dan iets binnen je organisatie gebeurt dat jouw aandacht vereist kun je je training pauzeren en later weer oppakken.

5- Wie afwacht blijft achter

Je kunt ervoor kiezen om geen ITIL 4 training te volgen als je met ITIL v3 werkt, maar wie te lang wacht mist de boot en loopt achter op de kennis van andere organisaties. Overtuig je manager  van het belang van bijblijven: als jij die ITIL 4 training niet volgt en de concurrent wel, is het wel duidelijk voor wie de klant kiest.

6- Je werk wordt er leuker van

Een goede opleiding maakt het makkelijker om je werk goed te doen. En het goed doen van je werk, dat zorgt voor meer plezier in je werk.

7- Leer van je medecursisten

Tijdens een training leer je niet alleen klassikaal, maar ook tips & tricks van je medecursisten. Dingen die jij over het hoofd ziet, zien je medecursisten wel en andersom. En die kennis neem jij mee terug de organisatie in.

Heb je na het lezen van dit artikel nog meer overtuigingskracht nodig? Lees dan ons eBook ‘Zo overbrug je de kenniskloof’. Ben jij manager? Ook je personeel overhalen tot het volgen van een opleiding biedt uitdagingen – lees hier zeven argumenten waarmee je je medewerkers over de streep trekt.

Wat je trainingsbehoefte ook is – Global Knowledge denkt graag met je mee.

Laat een reactie achter